dijous, 26 d’abril del 2012

Bones a tothom...aquesta setmana celebram la setmana del llibre i estam fent moltes activitats. Hem tingut la sort de rebre la visita de persones externes al centre. En Miquel Àngel Lleuger ha vingut a explicar-nos com fa poesia i què significa per a ell. Nosaltres havíem llegit un poema sobre les estacions escrit per ell i teníem moltes preguntes per fer-li. Entre elles:

  Óscar: què es el que t'inspira?
Depèn del poema. El de les estacions és les ganes de fer un dibuix.A vegades són inspiracions sobre el contar una història. I també a partir de una o dues paraules.

Miquel: et costa que rimin els poemes?
Normalment faig poemes que no rimen, però m'agrada molt la rima. La rima fa con a cançoneta i agrada als nens.
És difícil, és una feina. Els poemes no només rimen, sinó que té mètrica. Quan feim versos ajuda a fer una música. Les aturades tenen un ritme.

Adrià: per què t'agraden fer poemes?
No escriviu per guanyar doblers. La poesia no dona per viure tan sols. M'agrada perquè quan llegeix altres poemes m'agraden i això me fa ganes de fer-ne jo.

Melissa: què és el que t'agrada dels poemes?
A vegades m'agrada que contin coses que emocionin una música. Les cançons a vegades xerren sobre les vostres emocions. La poesia té a veure amb la música i amb les emocions: enyorar, estimar, alegria, tristesa, d'aquestes emocions que vivim.

Belén: Què és per tu fer un poema?
És agafar paraules posar-les una a davora l'altre i quan les llegeix el lector li desperti una emoció. Es transmetre una emoció amb paraules. Hi ha d'haver aquesta emoció i també ha d'estar ben dit, BEN CONSTRUÏDES, que tengui immaginació, ritme , música

Kantoume: Què penses quan fas un poema?
Jo pens amb el poema mateix, amb les paraules que he d'emprar per a que quan el lector ho llegeixi li agradi i li desperti emocions.
Una cosa important és dir les coses amb el mínim de paraules possible.

Sergio: Per què et vares fer poeta?
No se si m'he fet poeta, no és una decisió. Ni una professió, no hi ha un moment, sinó que et surt , ho fas i no ho deixes de fer... Als catorze anys solem fer més poemes però damunt els divuit es deixa de fer. Llegir poemes és complicat. Hi ha molta gent que escriu novel.la, és més còmode.

4 comentaris:

  1. em va agradar molt el dia 24/04/2012 perquè m'ho vaig passar genial i tot va anar sobre rodes :)





    Belén gamero garcia

    ResponElimina
  2. em va agradar molt el dia 24/04/2012 perquè m'ho vaig passar genial i tot va anar sobre rodes :)
    Belen

    ResponElimina
  3. Blanca podries posar al bloc la foto de quan erem petits siusplau :(

    ResponElimina